Tuesday, August 2, 2011

ROT : Nuffnang Terfakap ?

Artikel-artikel lain di Reign of Trust

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Posting ni aku buat lepas je aku hantar post pasal pengubahsuaian yang aku buat dekat blog Reign of Trust ni. Sebenarnya, aku dah nak tido, tapi disebabkan masih tak mengantuk, alang-alang dah nak pukul 5 pagi ni aku pun ambik keputusan untuk berjaga je sampai sahur. Lepas sahur karang aku tido la sekejap sebelum menjalankan kewajipan sebagai seorang pekerja di sebuah syarikat terkenal di ibu kota Kuala Lumpur. Itu hanyalah hiperbola dari aku yang tengah mengantuk sambil ada hati lagi nak tulis posting. Oleh kerana aku tak boleh tido jadi aku pun saja la amik angin jalan-jalan kat blog-blog orang. Banyak tabs aku bukak semuanya blog-blog orang, sebab aku dalam keadaan yang berselera untuk membaca selain dari nafsu makan yang membuak-buak. Arghh...! kejap lagi baru la sahur – sabar perut.. sabar...


Jadi aku nak ceritakan kat sini yang sepanjang aku mencari dan membaca blog-blog orang tadi, aku rasa macam internet aku lembab gile plak nak load page orang. Rasanya sebelum ni takde la selama ni loading untuk blog yang berat 3 tan pun. Tapi aku jadi meroyan bila blog yang biasa aku lawat dan baca pun mengalami nasib yang sama iaitu load time yang agak luar biasa iaitu sekitar 62 – 83 saat. Aku pun buat la siasatan yang simple. Siasat punya siasat rupanya ada satu agensi papan iklan yang digemari oleh para blogger iaitu NUFFNANG sedang terfakap. Jam ketika ini menunjukkan pukul 4.29am waktu Malaysia.

Nuffnang terfakap..yeeehahahahaha

Jadi kepada para-para sakura blogger yang menggunakan Nuffnang sebagai sumber pendapatan dengan memuatkan iklan pada blog anda, berkemungkinan anda akan kehilangan sedikit angka dari jumlah bilangan pengunjung pada hari ini kerana sepanjang hari ini iaitu pada 2 Ogos 2011, aku telah merekodkan sebanyak 3 kali downtime dari sistem syarikat Nuffnang. Purata masa setiap downtime adalah di antara 10 minit hingga 20 minit sebelum sistem mereka kembali pulih seperti biasa(atau sebelum sistem mereka kembali terfakap?). Blog ROT yang juga menggunakan Nuffnang turut terjejas teruk akibat dari kefakapan Nuffnang ini.

Sekian saya melaporkan sebelum membuka periuk untuk bersahur. Jom kita sahur ramai-ramai. Pagi nanti kita mulakan hari dengan azam untuk menulis sebanyak 2 lagi post selepas habis waktu bekerja. Selamat berpuasa kepada para pembaca setia ROT. Tanpa anda siapalah ROT. Apa benda pun tak bley!!!!!

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Tinggalkan komen bagi artikel : ROT : Nuffnang Terfakap ? !
malaysia (24) 2014 (17) yahudi (17) agama (14) bersih (11) anwar (10) bersih 2.0 (9) blogger (9) gengblogger (9) life (9) politik (9) ambiga (8) melayu (8) pkr (8) ROT (7) anwar ibrahim (7) google blogger (7) lawak super (7) norlia ghani (7) tipu (7) zionis (7) Freemason (6) PDRM (6) bn (6) fakap (6) fitnah (6) murtad (6) najib (6) singapore (6) Illuminati (5) anak rintik (5) bangsat (5) bola sepak (5) cina (5) dajjal (5) google blog (5) harimau malaya (5) harimau muda (5) islam (5) jahanam (5) kelayakan piala dunia (5) maharaja lawak (5) masonary (5) para blogger (5) selangor (5) singapura (5) Nabi (4) PM (4) al masih (4) anak bapak (4) barisan nasional (4) bodoh (4) bohong (4) gangster (4) hiburan (4) india (4) keadilan (4) panas (4) polis (4) syaitan (4) Behemoth (3) Imam Mahdi (3) US (3) boikot (3) bukit jalil (3) damai (3) dap (3) facebook (3) facebook page (3) football (3) gereja (3) jais (3) jumud (3) kelantan (3) keparat (3) komen (3) kristian (3) mampus (3) pelajar (3) raja lawak (3) remaja (3) seks (3) tuan guru (3) tun mahathir (3) umno (3) Nabi Isa (2) Nabi Nuh (2) bapak borek (2) cyclop (2) facebook comment (2) facebook like (2) fam (2) gay (2) iklan (2) kencing (2) kerja gile (2) kl (2) lion (2) madinah (2) mahathir (2) nuffnang (2) perniagaan (2) realiti show (2) rogol (2) sreevesan (2) syarikat di malaysia (2) tua (2) ISA (1) MPP (1) ads (1) angin (1) arkib (1) arkid (1) arsenal (1) bebas (1) blackberry (1) brown dwarf (1) comet (1) design (1) down (1) elenin (1) gadget (1) gerbang (1) handphone (1) htc (1) husam musa (1) iphone (1) jambu (1) jpa (1) kanan (1) kiri (1) mukadimah (1) musa (1) nibiru (1) nokia (1) planet x (1) recent post (1) sekolah agama (1) sial (1) social (1) spr (1) system of a down (1) teknologi (1) tema (1) theme (1) upm (1) wataniah (1) wibiya (1)
gunbladeiv's Profile on Ping.sg