Saturday, August 6, 2011

ROT : Melepak Bersama Mizan Nayan

Artikel-artikel lain di Reign of Trust

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Malam tadi tetiba ada plak call dari sorang kawan aku ni, actually aku tau tujuan dia nak jumpa aku adalah sebab nak mintak code css yang aku buat untuk dia punya design blog baru. Hahaha. So aku pun berserah je la walaupun aku tau design tu banyak lagi keje untuk dibuat barulah boleh dapat tiptopnye look and feel. Secara realitinya aku tak boleh dedahkan macam mana rupa bentuk blog bagi Mizan Nayan yang baru memandangkan si tuan punya blog pun masih lagi menyimpan rekaan blog dia secara rahsia.

Untung jugak kekadang aku fikir ada kawan yang macam Mizan ni sebab aku boleh jadi antara orang terawal yang akan tau macam mana rupa design dia kelak. Hahaha. Watde cool la encik Mizan oi!! Apa-apa pun time kawan aku si Mizan ni tengah pening kepala nak integratekan design aku dalam bentuk coding ni kepada blog dia, time tu lah aku amik kesempatan untuk tulis blog ni. Ada gambar yang aku tangkap sempena hari Mizan pening buat design blog! Tapi nanti aje la aku updatekan gambar tu sebab wireless di McDonald ni agak suck dan aku malas nak login. Leceh la der...

image

So apa-apa pun laman baru Mizan Nayan akan keluar dengan design yang lebih gempak. Cuma request dia untuk aku tambah kalendar yang akan memaparkan tarikh post dibuat gaya-gaya website 2.0 akan ambil masa sikit lah sebab next week aku akan busy untuk siapkan projek aku dengan company aku kerja sekarang.

Aku buat design secara profesional ke?

Jawapan aku bagi soalan ni agak sukarlah. Actually semua ni bergantung kepada kerajinan aku jugak dengan masa yang aku ada. Bila kita persoalkan di antara kerajinan vs masa pemenang bagi pertandingan ni agak sukar nak ditentukan. Aku tak buat menda ni untuk duit, actually aku buat kerja design ni secara sukarela memandangkan aku pun nak asah bakat aku jugak. Banyak ilmu-ilmu yang aku timba adalah hasil dari kegiatan aku dengan komuniti open source la. So kalau korang faham apa itu konsep Open Source maka korang akan tau aku tak menerima apa-apa keuntungan dari segi kewangan melainkan ilmu yang aku dapat semasa eksperimentasi aku dengan kerja-kerja ni.

Oleh itu, marilah sama-sama kita tunggu hasil dari website baru Mizan Nayan. And for your information, ubahsuai Mizan Nayan hanya akan melibatkan bahagian blog sahaja. Betul ke? Sama-sama kita tunggu.

gambar hanyalah hiasan semata-mata

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Tinggalkan komen bagi artikel : ROT : Melepak Bersama Mizan Nayan !
malaysia (24) 2014 (17) yahudi (17) agama (14) bersih (11) anwar (10) bersih 2.0 (9) blogger (9) gengblogger (9) life (9) politik (9) ambiga (8) melayu (8) pkr (8) ROT (7) anwar ibrahim (7) google blogger (7) lawak super (7) norlia ghani (7) tipu (7) zionis (7) Freemason (6) PDRM (6) bn (6) fakap (6) fitnah (6) murtad (6) najib (6) singapore (6) Illuminati (5) anak rintik (5) bangsat (5) bola sepak (5) cina (5) dajjal (5) google blog (5) harimau malaya (5) harimau muda (5) islam (5) jahanam (5) kelayakan piala dunia (5) maharaja lawak (5) masonary (5) para blogger (5) selangor (5) singapura (5) Nabi (4) PM (4) al masih (4) anak bapak (4) barisan nasional (4) bodoh (4) bohong (4) gangster (4) hiburan (4) india (4) keadilan (4) panas (4) polis (4) syaitan (4) Behemoth (3) Imam Mahdi (3) US (3) boikot (3) bukit jalil (3) damai (3) dap (3) facebook (3) facebook page (3) football (3) gereja (3) jais (3) jumud (3) kelantan (3) keparat (3) komen (3) kristian (3) mampus (3) pelajar (3) raja lawak (3) remaja (3) seks (3) tuan guru (3) tun mahathir (3) umno (3) Nabi Isa (2) Nabi Nuh (2) bapak borek (2) cyclop (2) facebook comment (2) facebook like (2) fam (2) gay (2) iklan (2) kencing (2) kerja gile (2) kl (2) lion (2) madinah (2) mahathir (2) nuffnang (2) perniagaan (2) realiti show (2) rogol (2) sreevesan (2) syarikat di malaysia (2) tua (2) ISA (1) MPP (1) ads (1) angin (1) arkib (1) arkid (1) arsenal (1) bebas (1) blackberry (1) brown dwarf (1) comet (1) design (1) down (1) elenin (1) gadget (1) gerbang (1) handphone (1) htc (1) husam musa (1) iphone (1) jambu (1) jpa (1) kanan (1) kiri (1) mukadimah (1) musa (1) nibiru (1) nokia (1) planet x (1) recent post (1) sekolah agama (1) sial (1) social (1) spr (1) system of a down (1) teknologi (1) tema (1) theme (1) upm (1) wataniah (1) wibiya (1)
gunbladeiv's Profile on Ping.sg