Saturday, August 6, 2011

ROT : Rancangan Realiti Yang Menarik

Artikel-artikel lain di Reign of Trust

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Post ni actually lama dah berada kat dalam draft. Tapi aku lupa yang draft ni dah lama simpan dalam peti sejuk bahagian barangan beku sampai petang tadi time aku tengah jalan-jalan melawat rumah-rumah dan jirang tetangga alam maya aku baru teringat – "Eh, apa jadi ngan post aku pasal realiti TV yang baru Penn and Teller: Fool Us tu? So aku amik masa dalam 5 minit untuk finalize kan balik posting ni.

Reality show yang bagai cendawan tumbuh kat stesen-stesen television sekarang ni aku rasa terlalu banyak sampaikan kualiti rancangan itu sendiri aku pertikaikan. Kadang-kadang tu aku rasa macam depa punya rancangan realiti ni sekadar asal boleh je. Rasa macam tak berfaedah dan tak de plak aku rasa terhibur. Lebih-lebih lagi bila rancangan yang di ciplak bulat-bulat dari rancangan luar(ini aku bicarakan pasal realiti tv kat Malaysia la). Come on dude, be more creative to invent something new. Kita rakyat Malaysia bukannya bodoh, cuma kita kurang berfikir luar dari kotak empat segi yang kita anggap kawasan selamat kita. Apa benda Penn and Teller : Fool Us ni? haa. baca perenggan seterusnya...

Penn and Teller : Fool Us ni aku amat suka semenjak sorang kawan aku yang juga kaki blogging anda blogwalking iaitu encik Mizan Nayan. Dia ni kalau bab-bab merepek ni sangat la bijak dan kalau bab-bab prank orang ni sangat la kurang kejam. Hahaha. Mizan jangan amik hati ye, aku naikkan lagi blog ko ni dengan promosi kat blog aku. Rancangan ni secara kasar adalah berkisarkan tentang Magician harus tipu dua orang master of Magician iaitu Penn dan Teller. So kalau depa dapat tipu dua orang kaki tipu Penn and Teller ni, depa akan dapat reward iaitu mengadakan pertunjukan di Las Vegas (City of Sin and Sinners).

Apa yang aku respect adalah etika mereka yang menyertai pertandingan ni, bagi aku depa leh je tipu kalau depa betul-betul nak pergi Las Vegas buat pertunjukan sebab Penn dan Teller ni akan tanye adakah begini atau begitu cara trick itu dilakukan, dan orang yang jadi peserta ni akan jujur dan ikut betul etika seorang magician dengan mengaku ye atau tidak mereka telah berjaya menipu Penn dan Teller. Apa-apa pun aku rasa Teller adalah mastermind setiap trick Magician Duo ni. Selamat menonton.

sumber maklumat dari Mizan nayan dot Kom

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Tinggalkan komen bagi artikel : ROT : Rancangan Realiti Yang Menarik !
malaysia (24) 2014 (17) yahudi (17) agama (14) bersih (11) anwar (10) bersih 2.0 (9) blogger (9) gengblogger (9) life (9) politik (9) ambiga (8) melayu (8) pkr (8) ROT (7) anwar ibrahim (7) google blogger (7) lawak super (7) norlia ghani (7) tipu (7) zionis (7) Freemason (6) PDRM (6) bn (6) fakap (6) fitnah (6) murtad (6) najib (6) singapore (6) Illuminati (5) anak rintik (5) bangsat (5) bola sepak (5) cina (5) dajjal (5) google blog (5) harimau malaya (5) harimau muda (5) islam (5) jahanam (5) kelayakan piala dunia (5) maharaja lawak (5) masonary (5) para blogger (5) selangor (5) singapura (5) Nabi (4) PM (4) al masih (4) anak bapak (4) barisan nasional (4) bodoh (4) bohong (4) gangster (4) hiburan (4) india (4) keadilan (4) panas (4) polis (4) syaitan (4) Behemoth (3) Imam Mahdi (3) US (3) boikot (3) bukit jalil (3) damai (3) dap (3) facebook (3) facebook page (3) football (3) gereja (3) jais (3) jumud (3) kelantan (3) keparat (3) komen (3) kristian (3) mampus (3) pelajar (3) raja lawak (3) remaja (3) seks (3) tuan guru (3) tun mahathir (3) umno (3) Nabi Isa (2) Nabi Nuh (2) bapak borek (2) cyclop (2) facebook comment (2) facebook like (2) fam (2) gay (2) iklan (2) kencing (2) kerja gile (2) kl (2) lion (2) madinah (2) mahathir (2) nuffnang (2) perniagaan (2) realiti show (2) rogol (2) sreevesan (2) syarikat di malaysia (2) tua (2) ISA (1) MPP (1) ads (1) angin (1) arkib (1) arkid (1) arsenal (1) bebas (1) blackberry (1) brown dwarf (1) comet (1) design (1) down (1) elenin (1) gadget (1) gerbang (1) handphone (1) htc (1) husam musa (1) iphone (1) jambu (1) jpa (1) kanan (1) kiri (1) mukadimah (1) musa (1) nibiru (1) nokia (1) planet x (1) recent post (1) sekolah agama (1) sial (1) social (1) spr (1) system of a down (1) teknologi (1) tema (1) theme (1) upm (1) wataniah (1) wibiya (1)
gunbladeiv's Profile on Ping.sg