Thursday, July 14, 2011

Polis Malaysia Takut Saman?

Artikel-artikel lain di Reign of Trust

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Aku saja tengok-tengok video kat youtube. Maklum la, rumah baru pasang internet. Jadi aku pun pergi la tengok youtube. Sebelum ni aku dok dengar yang youtube ni banyak video-video menarik. Macam-macam genre, kelakar ada, serious pun ada. Aku jadi berminat nak usha la mana tau ada plak ke yang menarik. Tetiba aku tengok macam ada satu video ni yang memperlihatkan dua orang anggota Polis Di Raja Malaysia(PDRM) tengah nak saman orang. Aku pun apa lagi, click terus sebab nak tengok.


Dalam otak aku dok pikir, macam mana polis tengah nak saman orang leh benarkan orang yang nak di saman tu amik video? Tak pelik ke? Personally, aku kalau tengah nak kene saman dengan Tok aku dok sibuk nak ayat dia kasi lepas. Buat apa aku sibuk dengan handphone nk amik video? Otak tak gune ke apa orang yang rakam ni? (tu la yang aku pikir sebelum tengok). So sebelum korang buat conclusion, baik kita tengok ramai-ramai dulu. Baru kita pakat ramai-ramai samaada orang yang merakam ni bodoh ke bijak?

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=yyHK5V2GHbg]

Jadi lepas dah tengok ni, aku pun buat la kesimpulan aku. Apa ke BANGANG la minah sekor ni. Part yang paling kelakar bagi aku adalah time brader polis tu dengan selambe je dok hujah sama minah cinan ni.

"Hak apa? " --> "Hak sebagai rakyat la"

"Rakyat mana?" ( sumpah soalan pelik bin ajaib brader ni tanye. Minah tu terus tergagap nak jawab. Bagi aku dia gagap nak jawab sebab dia pun tak terfikir soalan tu akan ditanye oleh brader tu. Salute bro~! soalan lu mmg terbaik)

Dengan selambe minah tu jawab "Rakyat Malaysia".

Ni ulasan aku plak la - Aku rasa minah ni kurang ajar jugak la. "Lu sapa mau tulis buku ni?" Apa hak seorang rakyat Malaysia nk edit saman sendiri ? haha. Aku tak pasti la minah ni tinggi and educated or not, tapi dari video ni aku simpulkan tindakan minah ni edit buku saman tu memang tindakan paling tak munasabah. Tak termaktub dalam hak seorang rakyat Malaysia yang membenarkan seorang rakyat biasa untuk mengubahsuai penulisan dalam buku saman seorang anggota polis sesuka hati. Polis suruh sain, sain je la. Yang ko gatal-gatal nak tambah-tambah dengan tulisan sendiri buat apa.

Hak seorang polis untuk menahan MyKad seseorang yang melakukan kesalahan bagi tujuan memastikan peswalah tersebut tidak melarikan diri sesuka hati. Itu merupakan hak seorang anggota Polis. Kalau bukan polis boleh la nak mempertikaikan. Polis tu bukan mencuri MyKad perempuan tu. Aku kadang-kadang jadi bengang bila seorang yang fikir diri sendiri sangat tinggi ilmu dari seorang pegawai polis yang rata-rata sekolah tahap biasa nak berhujah dan memperlekehkan tugas polis. Don't act nonsense la wahai rakyat Malaysia, polis cari MAKAN. Kalau korang tak nak bagi, then amik je la surat saman tu kalau rasa salah and lepas tu pergi bayar la. Gaya macam banyak duit, apa kesah setakat RM300?

Kalau tak salah, amik jugak la surat saman tu, bukti video dh ada. Jadi lepas amik surat saman tu, ko pergi la call lawyer ko Karpal Singh ke mintak saman PDRM atas kesalahan menyaman ko. Bukti ada, apa mau takot? Lu takot ka? Lu kalau rakam setakat nk tunjuk lu berjaya memperbodohkan polis, tapi last-last ko kene saman jugak - Bagi aku tak menunjukkan ko berjaya lawan Polis. Itu menunjukkan ko buang masa ko 10 minit untuk bertekak dengan Polis lepas tu balik tetap dengan surat saman.

You are not going anywhere with that kind of behavior la Auntie. Frankly speaking, you have just wasted 8 minutes or more of your time arguing with that policemen because at last, you did received a summons from PDRM which need to be paid at the Police Station. LOL idiot

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Tinggalkan komen bagi artikel : Polis Malaysia Takut Saman? !
malaysia (24) 2014 (17) yahudi (17) agama (14) bersih (11) anwar (10) bersih 2.0 (9) blogger (9) gengblogger (9) life (9) politik (9) ambiga (8) melayu (8) pkr (8) ROT (7) anwar ibrahim (7) google blogger (7) lawak super (7) norlia ghani (7) tipu (7) zionis (7) Freemason (6) PDRM (6) bn (6) fakap (6) fitnah (6) murtad (6) najib (6) singapore (6) Illuminati (5) anak rintik (5) bangsat (5) bola sepak (5) cina (5) dajjal (5) google blog (5) harimau malaya (5) harimau muda (5) islam (5) jahanam (5) kelayakan piala dunia (5) maharaja lawak (5) masonary (5) para blogger (5) selangor (5) singapura (5) Nabi (4) PM (4) al masih (4) anak bapak (4) barisan nasional (4) bodoh (4) bohong (4) gangster (4) hiburan (4) india (4) keadilan (4) panas (4) polis (4) syaitan (4) Behemoth (3) Imam Mahdi (3) US (3) boikot (3) bukit jalil (3) damai (3) dap (3) facebook (3) facebook page (3) football (3) gereja (3) jais (3) jumud (3) kelantan (3) keparat (3) komen (3) kristian (3) mampus (3) pelajar (3) raja lawak (3) remaja (3) seks (3) tuan guru (3) tun mahathir (3) umno (3) Nabi Isa (2) Nabi Nuh (2) bapak borek (2) cyclop (2) facebook comment (2) facebook like (2) fam (2) gay (2) iklan (2) kencing (2) kerja gile (2) kl (2) lion (2) madinah (2) mahathir (2) nuffnang (2) perniagaan (2) realiti show (2) rogol (2) sreevesan (2) syarikat di malaysia (2) tua (2) ISA (1) MPP (1) ads (1) angin (1) arkib (1) arkid (1) arsenal (1) bebas (1) blackberry (1) brown dwarf (1) comet (1) design (1) down (1) elenin (1) gadget (1) gerbang (1) handphone (1) htc (1) husam musa (1) iphone (1) jambu (1) jpa (1) kanan (1) kiri (1) mukadimah (1) musa (1) nibiru (1) nokia (1) planet x (1) recent post (1) sekolah agama (1) sial (1) social (1) spr (1) system of a down (1) teknologi (1) tema (1) theme (1) upm (1) wataniah (1) wibiya (1)
gunbladeiv's Profile on Ping.sg