Monday, July 25, 2011

ROT: Ambiga Buat Kacau Lagi ?

Artikel-artikel lain di Reign of Trust

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Semalam di Twitter, aku tetiba pulak terfikir nak follow sorang minah yang menjadi semakin terkenal kerana gara-gara minah ni menjadi kapla dalam perhimpunan haram Bersih 2.0 pada 9 Julai 2011 yang lepas. Minah yang aku maksudkan ini adalah Ambiga Sreenevasan. Siapa pulak lah minah Ambiga ni ? Jawapan aku simple je kalau ada pembaca yang tak kenal sapa minah sorang ni. Aku akan tanye pembaca ni rakyat Malaysia atau tidak? Ada baca surat khabar atau tak untuk bulan Julai 2011? Kalau still tak kenal lagi sapa Ambiga ni, korang leh la Google dengan menaip keyword Ambiga. Nescaya keputusan carian yang teratas sekali akan menerangkan dengan lebih terperinci siapakah sebenarnya Ambiga Sreenevasan ini.
image
So aku dok la tengok apa la minah ni mencarut kat twitter dia kan. Maklumlah, bila orang-orang kenamaan ni ada join social network, aku teringin jugak tengok apa yang depa ada kat fikiran kan. Jadi aku pun terbaca la satu Tweet dari si minah sorang Ambiga ni berbunyi seperti dibawah.

Apa yang dia tweet sampai aku tulis post utk tweet tu? Spesial tol.
Why is there a Territorial army in every constituency?? Keep an eye on this.
Tweeted by Ambiga_S on 24 July 2011
So apa yang korang faham dari apa yang minah sorang ni tweet ? Apa yang koarng paham tu tak penting kat post ni sebab bukan korang yang tulis, kalau korang nk komen apa pandangan korang, just leave comment kat bawah post ni. Harap bersabar sebab sekarang ni, turn aku untuk berceloteh and bagi pandangan aku tentang isu baru yang minah ni cuba bangkitkan. Bagi aku minah ni memang suka timbulkan kontroversi. Lepas satu-satu masalah di cari untuk pecah belahkan rakyat Malaysia.

So Apa yang Kecoh dengan Statement Ambiga_S ni?

Lepas je aku follow tweet Ambiga ni, aku pun pikiaq la sket apa yang dia cube tekankan? Apa yang rakyat perlu perhatikan pada isu Askar Wataniah ditempatkan di dalam setiap konstituensi? Apa ke lancau yang tak kena dengan keadaan ni? Aku jadi makin blur sebab aku tak nampak langsung relevensi isu yang cube Ambiga ni cipta semalam. Jadi aku pun dengan muka selenge dan sempoi reply kat tweet tu. Tweet aku reply tu bunyik macam ni.
@Ambiga_S Why should it bcome an issue?Are you tryng to create an issue out of nothing? Enough with your dirty tactics. u sux i rulez
Tweeted by ReignofTrust on 24 July 2011
Apa Pulak Minah Sorang ni Jawab kat Tweet Aku?

Aku masih tunggu lagi balasan kepada soalan aku tu dari Ambiga ni. Sebab bagi aku, aku inginkan penerangan kenapa kenyataan dekian timbul dalam twitter dia sedangkan aku tak nampak langsung ketidakadilan dalam sistem demokrasi, atau keadaan ini mencetuskan keadaan tidak telus yakni resuah makin berleluasa dan monopoli kepada kepentingan di kawal oleh pihak tertentu. Bagi aku tweet ni nonsense dan hanya ditulis oleh minah ni sebab dia dh tak leh bawak tuntutan 8 perkara tu, jadi dia timbulkan satu perkara baru yang sangat lah sesuai untuk dijadikan Joke Of The Day.

So What's Next?

So sekarang ni aku masih lagi tunggu apa komen Ambiga ni dekat soalan twitter aku tu. Walaupun aku tau percentage untuk minah ni reply soalan aku dan perjelaskan keadaan tersebut adalah 0.1% tapi aku tetap akan berharap mendapat jawapan dari Ambiga sendiri. Aku takkan berdekat dengan dia sebab kalau aku gile dan berdebat – confirm la aku gali kubur sendiri sebab siapalah ROT kalau nak bedebat dengan hakim termasyhur Malaysia, Ambiga Sreenevasan. Aku berharap Ambiga dapat mencari isu yang lebih releven untuk penambahan kepada tuntutan bersih 3.0 pulak. Dan pada next street rally yang ditaja oleh minah ni, aku berharap supaya kelongsong peluru pemedih mata tu kene tepat pada Anwar Ibrahim so that dia tak perlu susah payah buat muke nk mati sebab kalau kene betul-betul, muke dia secara automatik akan jadi macam naharam. 

Sebagai Penutup Kata..

Jangan lupa untuk kita beramai-ramai like page Facebook saya di permulaan post ini. Terima kasih~! Sekian penulisan saya di pagi Selasa.

Keyboard ditekan bertubi-tubi oleh Insan Jumud

Tinggalkan komen bagi artikel : ROT: Ambiga Buat Kacau Lagi ? !
malaysia (24) 2014 (17) yahudi (17) agama (14) bersih (11) anwar (10) bersih 2.0 (9) blogger (9) gengblogger (9) life (9) politik (9) ambiga (8) melayu (8) pkr (8) ROT (7) anwar ibrahim (7) google blogger (7) lawak super (7) norlia ghani (7) tipu (7) zionis (7) Freemason (6) PDRM (6) bn (6) fakap (6) fitnah (6) murtad (6) najib (6) singapore (6) Illuminati (5) anak rintik (5) bangsat (5) bola sepak (5) cina (5) dajjal (5) google blog (5) harimau malaya (5) harimau muda (5) islam (5) jahanam (5) kelayakan piala dunia (5) maharaja lawak (5) masonary (5) para blogger (5) selangor (5) singapura (5) Nabi (4) PM (4) al masih (4) anak bapak (4) barisan nasional (4) bodoh (4) bohong (4) gangster (4) hiburan (4) india (4) keadilan (4) panas (4) polis (4) syaitan (4) Behemoth (3) Imam Mahdi (3) US (3) boikot (3) bukit jalil (3) damai (3) dap (3) facebook (3) facebook page (3) football (3) gereja (3) jais (3) jumud (3) kelantan (3) keparat (3) komen (3) kristian (3) mampus (3) pelajar (3) raja lawak (3) remaja (3) seks (3) tuan guru (3) tun mahathir (3) umno (3) Nabi Isa (2) Nabi Nuh (2) bapak borek (2) cyclop (2) facebook comment (2) facebook like (2) fam (2) gay (2) iklan (2) kencing (2) kerja gile (2) kl (2) lion (2) madinah (2) mahathir (2) nuffnang (2) perniagaan (2) realiti show (2) rogol (2) sreevesan (2) syarikat di malaysia (2) tua (2) ISA (1) MPP (1) ads (1) angin (1) arkib (1) arkid (1) arsenal (1) bebas (1) blackberry (1) brown dwarf (1) comet (1) design (1) down (1) elenin (1) gadget (1) gerbang (1) handphone (1) htc (1) husam musa (1) iphone (1) jambu (1) jpa (1) kanan (1) kiri (1) mukadimah (1) musa (1) nibiru (1) nokia (1) planet x (1) recent post (1) sekolah agama (1) sial (1) social (1) spr (1) system of a down (1) teknologi (1) tema (1) theme (1) upm (1) wataniah (1) wibiya (1)
gunbladeiv's Profile on Ping.sg